Cum scapi de dependenta de dulciuri in 3 pasi simpli

Nimeni nu poate refuza o prajiturica sau alt dulce o data la cateva zile, dar ce te faci cand pofta pentru alimente bogate in zahar nu iti da pace? Daca dimineata, la micul-dejun primul lucru care iti vine in minte este un croissant cu ciocolata, in timpul zilei rontai tot felul de fursecuri si biscuitei, iar masa de seara nici nu o concepi fara desert, este posibil ca acest comportament sa fie generat de dependenta de dulce.

Potrivit cercetatorilor, zaharul rafinat are efecte similare cu cele produse de drogurile din opiu, intrucat stimuleaza activitatea cerebrala, iar creierul produce enorfine. In timp, creierul invata sa asocieze starea de bine data de endorfine cu produsele dulci, iar organismul va resimti nevoia de dulciuri. Vestea buna este ca poti scapa de aceasta forma de dependenta urmand 3 pasi simpli.
1. Consuma cat mai multe fructe si legume
Inlocuieste gustarile care contin zahar rafinat cu fructe si legume. In primul rand, acestea contin mai putine calorii si in al doilea rand contin carbohidrati complecsi. Senzatia de foame va aparea mult mai tarziu, datorita absorbtiei treptate, spre deosebire de situatia in care consumi dulciuri rafinate (care nu tin de foame si nici nu stapanesc poftele).

2. Inlocuieste produsele de panificatie cu cereale integrale
Potrivit unor studii, daca mananci zilnic cate o felie de paine din faina integrala, unsa cu miere naturala, nepasteurizata, pe termen lung vei scapa de demendenta de dulce. Asa ca, in loc sa dai fuga la cofetaria din colt si sa iti cumperi un carton cu savarine, mai bine pastrezi in camara un borcanel cu miere naturala si ai grija sa nu iti lipseasca din casa painea integrala.
Cea mai buna solutie este sa inlocuiesti produsele de patiserie/ fainoasele cu cereale integrale, cat mai putin procesate industrial.

3. Consuma seminte si fructe uscate
Mixurile de nuci, alune, migdale si fructe uscate ofera senzatia de satietate si sunt ideale pentru a fi consumate ca gustari intre mese. Important este ca acestea sa nu contina indulcitori sau zahar, intrucat au suficient zahar natural si ii ofera organismului energia de care are nevoie pana la urmatoarea masa.

Foto: rakratchada torsap

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 4.0/5 (12 votes cast)
Cum scapi de dependenta de dulciuri in 3 pasi simpli, 4.0 out of 5 based on 12 ratings

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ