In contextul in care identitatea si cultura romaneasca sunt foarte putin cunoscute de catre tinerii din mediul international, AIESEC Romania – cea mai mare organizatie de studenti din lume – deruleaza in perioada 20 iulie — 31 august 2014, proiectul international **”Discover
Roma**nia Beyond Dracula**”, pentru a le arata strainilor Romania dincolo de legenda lui Dracula.*

Proiectul, finantat de Ministerul Tineretului si Sportului, isi propune imbunatatirea imaginii Romaniei la nivel international si national, in
randul populatiei tinere, prin promovarea culturii si patrimoniului national, dar si prin incurajarea voluntariatului in randul tinerilor.
Astfel, timp de 7 saptamani, 60 de tineri din 25 de tari vor veni in tara noastra pentru a explora frumusetile Romaniei, pentru a face
cunostinta cu fascinanta cultura romaneasca si pentru a-si face noi prieteni.

In perioada 20–23 iulie, reprezentantii AIESEC vor organiza traininguri profesionale de pregatire pentru tinerii internationali pe teme precum
jurnalism, blogging, fotografie, editare foto-video si social media. Acestia vor realiza articole pentru blog-urile personale, dar si pentru
blogul national AIESEC Romania, retelele de socializare Facebook si Twitter si reportaje radio si TV, pentru a-si tine la curent prietenii din tarile lor cu privire la experientele traite in Romania.

Poze AIESEC (4)In perioada 24 iulie-17 august, tinerii internationali vor participa la vizite de studiu in orasele filiale AIESEC (Arad, Craiova, Oradea,
Timisoara, Bucuresti, Constanta, Galati, Iasi, Pitesti, Brasov, Cluj-Napoca, Sibiu si Targu Mures), in mediul rural din imprejurimile
acestora, cat si in zonele turistice cunoscute.

In perioada 18-20 august 2014, strainii vor lucra la editarea si compilarea datelor obtinute de pe teren (texte, foto si video) si vor
realiza materiale de presa pe care le vor disemina in retelele lor sociale si pe blog-uri, urmand ca in data de 21 august, fotografiile
realizate de studentii internationali vor fi expuse in cadrul unor expozitii organizate in Bucuresti, Cluj-Napoca si in Timisoara. Pe 23
august, pe litoralul Marii Negre va fi organizat evenimentul Global Village, menit sa promoveze voluntariatul in randul tinerilor si a
oportunitatilor de voluntariat si intershipuri profesionale in tara si in strainatate (Global Village poate fi descris ca un ocol al Pamantului
in cateva zeci de minute). In cadrul evenimentului, tinerii internationali vor avea oportunitatea de a-si prezenta tara din care
provin, inclusiv aspecte pe care strainii nu le cunosc.

In perioada 24-31 august, vor fi organizate evenimente de incheiere a proiectului, tinerii vor avea sansa de a-si impartasi experientele
traite in tara noastra si se vor intoarce acasa cu amintiri placute, dar si cu o noua imagine, una pozitiva, consolidata pe termen lung, despre
tara noastra. Opinia pe care si-o vor crea despre Romania va fi exprimata, printr-o comunicare interpersonala, prietenilor, colegilor si
familiilor, iar brandul nostru de tara va fi promovat in randul grupurilor sociale ale voluntarilor straini participanti la proiect.

Cei 60 de tineri care vor vizita tara noastra in cadrul proiectului provin din Canada, Brazilia, Belarus, Germania, Grecia, Albania, Italia,
Lituania, T,arile de Jos, Polonia, Portugalia, Rusia, Serbia, Ucraina, Egipt, Maroc, Turcia, Liban, India, Indonesia, Malaezia, Pakistan,
Taiwan. Proiectul se va desfasura concomitent in 3 zone de implementare (Zona 1: Arad, Craiova, Oradea, Timisoara. Zona 2: Bucuresti, Constanta,
Galati, Iasi, Pitesti. Zona 3: Brasov, Cluj-Napoca, Sibiu, Targu Mures).

“Ideea proiectului a venit de la faptul ca tara noastra se identifica nu doar cu Dracula, ci si cu multe alte lucruri cu care noi, romanii, ne
mandrim. Vom invita 60 de tineri din 25 de tari pentru a le face cunoscute frumusetile tarii noastre, pentru a ne cunoaste cultura si
pentru a spune si altora experientele pe care le-au trait aici. Venind in ajutorul strategiei nationale de creare a unei imagini pozitive la
nivel global, noi consideram ca o promovare neconventionala, de tip testimonial, prin care strainii sa le transmita prietenilor de acasa
experientele reale pe care le-au trait in Romania, este una cu un impact mare si vizibil pe termen mediu si lung. S,i cum Social Media reprezinta
cele mai importante canale de comunicare in masa la ora actuala, grupurile sociale ale participantilor din strainatate vor fi informate
zilnic cu privire la experientele pe care prietenii lor le au in Romania”, declara Izabela Catiru, Chief Marketing Officer AIESEC
Romania. Website-ul oficial al proiectului este

www.romaniabeyonddracula.aiesec.ro