Persoanele care sufera de diabet trebuie sa caute sa-si imbunatateasca starea de sanatate, cunoscand si aplicand unele principii de terapie nutritionala, alegand doar alimente de calitate inalta si cu valoare nutritiva.

O alimentatie sanatoasa trebuie sa cuprinda trei mese principale zilnice, mese care sa aduca un aport important de glucide, legume si fructe din belsug, lactate moderat si produse lactate. Pe langa acestea se recomanda sa se consume moderat alimente cu proteine, cantitati scazute de grasimi si zahar. In plus, cei care sufera de diabet ar trebui sa respecte o dieta individualizata, dieta care sa tina cont de preferintele culinare ale persoanei respective, de resursele financiare, dar si de obiceiurile personale.

Legumele care pot fi consummate lejer de diabetici sunt loboda, urzica, napii, spanacul, dovleceii, ridichile, andivele, castravetii, ardeii grasi de culoare verde, prazul, conopida, vinetele, rosiile, guliile, telina, salata verde, varza, ciupercile, fasolea verde, ceapa, gogosarii, morcovii, radacinile de patrunjel si sfecla rosie. Carnea poate fi consumata fara probleme, deoarece nu contine glucide si trebuie doar sa fiti atente la cantitatea consumata, din cauza caloriilor si grasimilor pe care le contine. Uleiurile, untul si margarina nu contin nici ele glucide, dar au calorii, iar consumul lor trebuie controlat.

Ca bauturi racoritoare incluse in dieta, sunt permise sucurile care au in componenta unii indulcitori. Ca in cazul oricarei diete, exista si unele alimente clar contraindicate. Trebuie evitate prajiturile, dulceata, gemurile, siropurile, sucurile cu continut de zahar, produsele de patiserie, fructele confiate.

Alimentele care se pot totusi consuma, dar in cantitate limitata, ar fi painea, fie ea alba, graham sau intermediara, mamaliga, cartofii, orezul, grisul, pastele fainoase, iaurtul, sana, kefirul, branza de vaci, urda si casul. Se recomanda ca aceste alimente sa fie cantarite inainte de consum. Tot limitat ar trebui sa fie si consumul unor anumite fructe, deoarece cu cat sunt mai coapte, cu atat e mai mare cantitatea de fructoza pe care o contin. Asadar, pepenele verde, fragii, avocado, ciresele si corcodusele de mai, caisele, piersicile, kiwi, ananasul, fructele de padure, trebuie si ele cantarite cu atentie si calculata cantitatea de glucide din fiecare inainte de consum.

E drept ca diabetul presupune foarte multa atentie din partea celui suferind, insa cu rabdare si vointa orice obstacol poate fi infrant. Nimic nu este mai important decat sanatatea.

Fotograf: Grant Cochrane




loading…