Companiile, indiferent de marime, au nevoie de flexibilitate, iar cea mai la indemana solutie pentru angajatorii care nu au o strategie pe termen scurt si mediu bine definita este munca in regim temporar. Companiile sunt tot mai deschise spre aceasta varianta de angajare, cu atat mai mult cu cat raman adesea disponibile posturi vacante temporar in urma concediilor prenatale sau de maternitate. E adevarat ca in tara noastra companiile sunt inca reticente cand vine vorba de regimul de munca temporara, dar atat angajatii din tarile vestice, cat si cei din Statele Unite, sunt flexibili si deschisi spre aceasta posibilitate. In Romania, siguranta zilei de maine trebuie sa fie o certitudine, de aceea conceptul de munca temporara nu a avut la fel de mare succes; in plus, angajatorii romani vor sa evite pe cat posibil orice costuri suplimentare pe termen lung. In tara noastra, companiile multinationale au pornit „moda” leasingului de personal, iar organizatiile care folosesc personal angajat temporar au avut posibilitatea sa observe avantajele aduse de acest serviciu. Avand personal angajat temporar, angajatorii pot tine in frau costurile, deoarece nivelul salariilor este mai redus decat in cazul angajatilor permanenti, compania de recrutare este cea care plateste toate taxele catre stat, firmele reduc sau ajung chiar sa elimine orice cheltuiala cu trainingul si cu fidelizarea angajatilor, cu resursele, cu energia.

In ceea ce ii priveste pe candidati, acestia au posibilitatea de a lucra punctual pe anumite proiecte, reusind sa dobandeasca astfel cunostinte in mai multe domenii decat in cel care s-au specializat.

Cu toate acestea, exista si dezavantaje ale acestui regim temporar de munca. Angajatul poate fi mai putin responsabil, nefiind motivat suficient pentru a se implica mai mult in ceea ce face. Un alt dezavantaj ar fi ca angajatul nu are timp suficient sa se familiarizeze cu organizatia, compania in care lucreaza, iar acest fapt poate duce la o neintelegere privind specificul, produsele companiei respective si rolul pe care un angajat trebuie sa-l indeplineasca.

Foto: imagerymajestic




loading…