Fara kilograme in plus de Sarbatori

Sarbatorile de iarna reprezinta perioada in care toti suntem predispusi la ingrasare. Explicatia este una simpla: masa va fi incarcata cu bunatati si dulciuri fie ca esti acasa sau in vizita la cineva.

Insa nu ai vrea ca efortul tau de a slabi, pe care l-ai depus de-a lungul anului, sa se duca pe apa sambetei, nu? Este cazul sa iei unele masuri pentru ca dupa Sarbatori sa nu sfarsesti deprimata ca trebuie sa iei toate dietele de la capat cu si mai multa inversunare.

In zilele in care urmeaza sa mananci mai mult, fiind invitata in diverse locuri, cauta sa iei un mic dejun usor format fie dintr-o banana, un iaurt fara grasimi, fie dintr-un mar si un pahar de suc de portocale. Cand iei masa in familie, incearca sa te rezumi doar la cateva dintre bunatatile intinse in fata ta, alegand “raul” cel mai mic. De exemplu, daca e sa alegi intre racituri si salata boeuf, e recomandat sa alegi raciturile, deoarece stratul de grasime poate fi inlaturat, iar carnea si legumele nu pot face nici un rau, ba chiar usturoiul este foarte bun pentru digestie. Intre sarmale si carnati, alege sarmalele deoarece carnea fiarta este mai usor de digerat decat cea prajita sau afumata, carnatii fiind plini de grasimi. Intre friptura de porc si cea de curcan, e clar ca alegerea corecta o reprezinta friptura de curcan, deoarece nu contine grasimi, pastreaza colesterolul in cote normale si contine vitaminele B3 si B6 din belsug. La desert, daca trebuie sa alegi intre cozonac si tort, cozonacul este cel mai mic rau. O felie de tort are calorii multe, cam cat se consuma in general la o masa sau chiar doua si, chiar daca e tort cu fructe, si acesta are multe lipide, calorii si zahar din fructe.

Desigur, sunt cateva trucuri cu ajutorul carora poti neutraliza problemele din timpul Sarbatorilor. Ia o lingura plina cu ulei de masline si bea-o pe stomacul gol, acesta imbracand stomacul si incetinind trecerea alcoolului in sange. Poti lua si pansamente gastrice inainte de masa, acestea avand acelasi efect, singura diferenta fiind ca uleiul de masline e natural si are multiple efecte pozitive asupra organismului. Aceste pansamente gastrice protejeaza mucoasa stomacala si calmeaza eventualele arsuri, limitand si balonarea de dupa masa.

In timpul mesei, mananca incet si mesteca bine, evitand astfel disconfortul digestiv. Se recomanda pauzele intre feluri pentru ca stomacul tau munceste deja sa elimine alcoolul si aperitivele asimilate anterior.

Nu fuma in timpul mesei deoarece fumatul creste aciditatea si, nu in ultimul rand, alterneaza alcoolul cu apa care te ajuta sa nu ramai cu gust rau in gura si dureri de cap la sfarsitul petrecerii.

Fotograf: Sura Nualpradid

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ