Dieta Sonoma

Dieta Sonoma, promovata intens de Connie Guttersen, arata ca secretul scaderii in greutate sta in savurarea mancarurilor hranitoare in cantitati potrivite.  Astfel, daca iti doresti sa scapi de cateva kilograme, solutia nu este sa renunti la alimentele preferate, ci sa te bucuri de ele in cantitati moderate.

Evita zaharurile, grasimile saturate si produsele de panificatie si ofera-ti periodic mici recompense cu vin si dulciuri!

Ce trebuie sa stii despre dieta Sonoma

Aceasta dieta functioneaza dupa o structura din trei etape: doua etape de slabire si una de consolidare.

Prima etapa dureaza 10 zile si restrictioneaza consumul de zaharuri, paine si produse de panificatie rafinate si grasimi saturate. Scopul acestei etape este sa pregateasca si sa obisnuiasca organismul cu alimentele sanatoase. Slabirea se produce rapid, iar nivelul de energie al organismul creste.

In aceasta etapa este indicat consumul de carne slaba, oua, sparanghel, vinete, branza slaba de vaci , ulei de masline, migdale, nuci si condimente, insa nu se vor consuma fructe, deoarece acestea contin cantitati mari de zahar.

Cea de-a doua etapa este principala etapa a planului de slabit. Durata sa variaza in functie de kilogramele pe care vrei sa le dai jos.  Acesta este momentul in care poti introduce in alimentatie fructe si lactate, iar ocazional poti consuma si un pahar de vin rosu si chiar dulciuri.

Cea de-a treia etapa este faza finala a dietei si reprezina programul de mentinere a greutatii. In aceasta perioada trebuie sa  respecti in continuare principiile alimentatiei sanatoase din timpul dietei, dar poti adauga treptat si alte mancaruri si alimente. Este indicat sa stai departe de zahar si grasimi, care vor fi consumate foarte rar.

Ce alimente poti consuma in dieta Sonoma

Dieta Sonoma se aseamana destul de mult cu dieta mediteraneana, ceea ce inseamna ca permite consumul de fructe, legume, cereale integrale, peste si nuci/migdale/alune.

Nutritionista Connie Guttersen a precizat ca exista o lista cu super-alimente, pe care le poti consuma pe perioada acestei diete. Iata care sunt acestea: migdale, fasole, mazare, ardei, afine, broccoli, citrice, struguri, ulei de masline, spanac, capsuni, rosii, cereale integrale.

Petot parcursul dietei se vor evita grasimile saturate, painea si zaharurile.  In schimb, chiar si in cea mai restrictiva etapa a dietei, cea de inceput, este permis consumul de cereale, oua, lactate si nuci. Mai mult decat atat, meniul se va diversifica ulterior si poti consuma vin sau dulciuri.

Foto: Apolonia

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
Dieta Sonoma, 5.0 out of 5 based on 1 rating

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ