Dieta mediteraneana

Dieta mediteraneana este o recomandare nutritiva moderna, inspirat de modelele traditionale alimentare din Grecia, Spania si Italia de Sud. Principalele aspecte ale acestei diete includ consumul proportional ridicat de ulei de masline, legume, cereale nerafinate, fructe, si legume, moderate la un consum ridicat de peste, consumul moderat de produse lactate (mai ales branza si iaurt), consumul moderat de vin, precum si un consum redus de carne si produse din carne.

Idei de masa pentru dieta mediteraneana

Mic dejun:

Clatite – efectuate folosind iaurt scazut de grasimi, oua si faina de grau, 1 cana de lapte si o portie de fructe

Parfait – iaurt scazut de grasime, fructe, fulgi de ovaz

Covrig cu unt de arahide – care se serveste cu lapte si fructe

Cereale non- indulcite – cu o ceasca de lapte

Pranz:

Salata – ulei de masline, ceapa, ardei gras, masline negre, ardei, salata verde si otet de vin alb

Plăcinta de legume

Curcan si sandwich cu anghinare – paine integrala, maioneza lumina, anghinare, mozzarella cu continut redus de grasime, piept de curcan si o portie de legume mica.

Sandvis Pita –  iaurt, castraveti, usturoi, rosii, fasole verde

Burger vegetarian servit cu salata verde

Ton paste – paste din grau integral, ton, maioneza, ardei gras si ceapa

Cina:

Kebab de pui – piept de pui, fara grasimi sos italian, ceapa, ardei gras, rosii, grau integral buzunar lipie cu humus

Rosii si mozzarella sandwich si o portie de fructe

Biban de mare la gratar si o portie de fructe/legume

Creveti salata – creveti, otet, suc de lamaie, busuioc, salata verde

Pui la gratar cu salata greceasca

Gustari:

Biscuiti, hummus, fructe

Legume

Cocktail de fructe

Unt de arahide si biscuiti

Foto : Apolonia

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (2 votes cast)
Dieta mediteraneana , 5.0 out of 5 based on 2 ratings

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ