Dieta mediteraneana- 5 argumente pro

Una dintre cele mai vechi si raspandite diete din lume, dieta mediteraneana se bazeaza pe consumul de fructe si lgume proaspete, alaturi de carbohidrati complecsi, precum paine, cereale si leguminoase. Nutritionistii au aratat, de-a lungul vremii, ca acest regim alimentar previne bolile de inima, dar si obezitatea.

De altfel, popoarele de pe malul Mediteranei (italienii, grecii, francezii) sustin ca dieta mediteraneana nu este o “dieta” in sensul strict al cuvantului., ci mai degraba un stil de viata sanatos.

In linii mari, dieta mediteraneana functioneaza dupa urmatorul principiu: lunar se recomanda carne rosie(miel, vanat, vita), saptamanal se vor consuma produse din carne de pui, oua si dulciuri, iar in consumul zilnic trebuie sa se regaseasca 6 pahare cu apa, 1-2 pahare lactate sau vin rosu, ulei de masline, fructe, legume, cartofi si produse din faina integrala. Specialistii atrag atentia ca, in afara alimentatiei specifice, nu trebuie neglijat nici programul zilnic de sport.

Adeptii regimului mediteranean au aratat care sunt avantajele acestuia. Astfel, costurile scazute, inlaturararea efectului yo-yo sau reducerea riscului de aparitie a unor boli (Alzheimer, cancer sau bolile de inima) sunt doar cateva dintre argumentele pro pentru dieta mediteraneana.

Iata seria avantajelor dietei mediteraneene, care te-ar putea convinge si pe tine in viitor sa adopti acest stil de viata.

Dieta mediteraneana nu implica costuri foarte mari

Deoarece acest regim presupune o alimentatie bazata in special pe legume, verdeturi, fructe si cereale, costurile pentru mancare nu sunt foarte ridicate.

Persoanele care tin dieta mediteraneana nu prezinta riscul de a se ingrasa din nou

Spre deosebire de alte diete, in care efectul yo-yo (pierderea rapida a greutatii urmata de o noua ingrasare) este des intalnit, in cazul dietei mediteraneene acest risc este aproape inexistent. Cum se explica totul? Prin faptul ca regimul mediteranean este unul pe termen lung si presupune o schimbare a stilului de viata, in general.

Dieta mediteraneana ofera protectie in fata a diferite boli

De-a lungul timpului, s-au facut diverse studii pe voluntarii care au tinut aceasta dieta si s-a constatat ca cei care au respectat principiile dietei mediteraneene erau mult mai sanatosi . Explicatia oferita de specialisti a scos in evident faptul ca dieta este una sanatoasa deoarece nu contine grasimi animale, iar consumul de alcool este moderat.

Principiile dietei mediteraneene sunt foarte simple

Nu ai nevoie de consiliere permanenta din partea nutritionistilor, deoarece acest regim alimentar nu prezinta riscuri pentru sanatate. Este promovat un stil echilibrat de nutritie, dar, pentru o mai mare siguranta, poti merge periodic (o data la sase luni) sa iti faci analizele.

Dieta iti permite sa consumi alimente gustoase

Spre deosebire de alte diete, in care esti obligat sa bei tot felul de ceaiuri cu gust ciudat sau sa mananci doar lactate degresate, fructe fade si supe fara gust, in cazul dietei mediteraneene lucrurile se schimba radical! Poti manca salate delicioase cu ulei de masline, fructe din abundenta sau gratare aromatizate cu ierburi si condimente speciale.

 

Sursa foto: www.leanitup.com

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 4.8/5 (4 votes cast)
Dieta mediteraneana- 5 argumente pro, 4.8 out of 5 based on 4 ratings

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ