Dieta japoneza sau cum sa iti maresti speranta de viata

Studiile au aratat ca in Japonia rata obezitatii la femei este de doar 2,9% (in Romania aceasta se apropie de 10% ), iar durata de viata este in medie de 85 de ani. Care este secretul populatiei din estul Asiei? Alimentatia sanatoasa si cateva principii de baza privind modul de gatire al mancarurilor!

Daca vrei sa traiesti sanatos, sa te bucuri de mai multa energie si sa scapi de kilogramele in plus, ghideaza-te dupa principiile de baza ale dietei japoneze si consuma cantitati reduse de alimente, in stare proaspata, gatite cat mai natural (adica fara ulei sau cu foarte putin ulei) si uita de deserturi.

Invata sa consumi portii mici de mancare

Ai observat ca in Japonia exista un adevarat ritual al servirii mesei? Invata si tu sa iti aranjezi mancarea cat mai imbietor, in portii mici, astfel incat sa nu cazi prada exceselor.  De-a lungul timpului, studiile au aratat ca atunci cand oamenii primesc portii mari de mancare au tendinta sa manance tot din farfurie, indiferent daca le este sau nu foame.

Consuma cat mai des peste

Japonezii consuma foarte mult peste si doar o cantitate mica de carne de vita, reusind astfel sa mentina sanatatea inimii si a sistemului circulator. Pentru a-ti asigura necesarul zilnic de acizi grasi Omega-3, consuma somon, ton, macrou, sardine, hering etc.

Nu uita de orez

Orezul este prezent in fiecare zi pe mesele japonezilor (japonezii consuma de sase ori mai mult orez decat orice european), fiind un aliment satios, cu un continut ridicat de carbohidrati complecsi.  Este de preferat sa consume orezul brun, gatit fara ulei sau unt.

Mananca cat mai multe legume

Japonezii prefera sa gateasca legumele astfel incat acestea sa isi pastreze proprietatile nutritive- adica le fierb in sos sau le gatesc la aburi. Include si tu in cadrul fiecarei mese cat mai multe legume- poti consuma cu incredere  ciuperci, rosii, ardei grasi, ardei iuti, morcovi, zucchini (dovlecei), spanac, mazare, salata, ceapa, napi, ridichii, sfecla, muguri de bambus, radacini de lotus, laptuci etc.

Inlocuieste carnea cu produse din soia

Gasesti si la noi in hypermarket-uri tot felul de produse din soia(tofu, boabe de soia, snitele), pe care le poti folosi ca inlocuitori pentru produsele de origine animala.

Inlocuieste dulciurile cu fructe

Japonezii nu consuma produse de cofetarie decat rareori (si atunci in cantitati foarte mici), ei preferand sa serveasca la desert salate de fructe. In functie de sezon, salatele de fructe vor contine fructe asortate, fructe uscate si seminte.

Foto : Marcus

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 4.3/5 (7 votes cast)
Dieta japoneza sau cum sa iti maresti speranta de viata, 4.3 out of 5 based on 7 ratings

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ