Dieta dupa varsta de 40 de ani

Schimbarile normale pe care le sufera organismul o data cu inaintarea in varsta, incetinirea metabolismului, arderile tot mai lente, efortul fizic facut cu tot mai mare greutate, sunt problematice in ceea ce priveste dietele de slabire.

Prin urmare, dupa varsta de 40 de ani nu ne mai permitem sa riscam atunci cand vine vorba de dietele la care apelam. Trebuie sa ne informam foarte bine inainte de a incepe lupta impotriva kilogramelor in plus, caci nu ne-am dori ca totul sa se intoarca impotriva noastra.

Exista o serie de principii de baza pentru o dieta corecta: trebuie sa se consume o varietate mare de alimente, sa se manance atat cat trebuie, nici prea mult, nici prea putin, sa se reduca cantitatea de mancare cu 500-600 calorii pe zi, sa se imparta aportul de calorii in mai multe mese pe zi, sa se consume alimente cat mai naturale si, daca se poate, cat mai putin procesate, sa se consume alimente gatite in casa, sa se mareasca nivelul activitatii fizice. Nu trebuie consummate dulciuri rafinate si grasimi rele (saturate si transaturate) si nici sucuri carbogazoase, deoarece nu aduc nici un beneficiu sanatatii, ci ingrasa, imbolnavesc ficatul si dauneaza starii generale de sanatate.

Cu toate acestea, exista si alimente privilegiate, care nu ar trebui sa lipseasca din alimentatie, indiferent de varsta: legumele, frustele, lactatele; acestea sunt sarace in calorii, bogate in fibre si induc rapid senzatia de satietate. Pe langa asta, fructele proaspete contin multe zaharuri naturale si, astfel, satisfac nevoia de dulce. Painea este permisa chiar si in dieta pentru ca e hranitoare si satura repede; este de preferat sa se consume paine integrala, neagra, cu seminte. Recomandat este, totusi, ca la dieta, painea sa se consume simpla si in nici intr-un caz unsa cu margarina, dulceata, gemuri sau branza topita. De asemenea, orezul, pastele si cartofii trebuie consumati fara unt, ulei sau sosuri grase.

O varianta de meniu ar fi:
– dimineata: lactate (iaurt, kefir), doua felii de paine sau salata de legume, un ou si putina branza;
– pranz: un bol de supa de legume si o mancare de legume si carne;
– seara: peste si legume la cuptor;
– gustare: intre mese, se consuma 2-3 fructe.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
Dieta dupa varsta de 40 de ani, 5.0 out of 5 based on 1 rating

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ