Dieta Atkins- una dintre cele mai populare diete din ultimele decenii

Dieta Atkins a fost scrisa in anii ’70, dar cartea care o descrie a aparut doi ani mai tarziu; acest regim alimentar a avut inca de la inceput un succes rasunator in intreaga lume si  se estimeaza ca, pana in prezent, 5% din populatia Americii si Europei a urmat principiile sale.

Dieta Atkins presupune un consum ridicat de grasimi, in vreme ce carbohidratii scad. Organismul uman are nevoie de energia rezultata din arderea grasimilor si a carbohidratilor. In momentul in care carbohidratii lipsesc, organismul va trece la transformarea grasimilor in energie, iar persoana care urmeaza aceasta dieta va scapa de kilogramele in plus.

Mai mult decat atat, cei care urmeaza principiile dietei Atkins vor observa o scadere a colesterolului si o crestere a energiei, ceea ce ii va ajuta sa previna diabetul, hipertensiunea sau sindromul ovarului polichistic.

Care sunt avantajele dietei Atkins?

Pe langa faptul ca lupta impotriva obezitatii, dieta Atkins aduce beneficii si impotriva bolilor cardiovasculare, dezechilibrelor privind nivelul de zahar din sange, alergiilor, intolerantei alimentare si diabetului.

Dieta aduce un plus de avantaj pentru cei care nu isi calculeaza caloriile consumate, doresc sa manance pana simt senzatia de satietate sau sunt dependenti de zahar.

Regimul nu li se potriveste celor care nu agreeaza alimentele bogate in proteine, vegetarienilor sau persoanelor care au anumite restrictii medicale.

Care sunt dezavantajele dietei Atkins?

Potrivit opiniilor unor specialisti, dieta Atkins solicita foarte mult organelle interne, fapt ce atrage o serie de probleme de sanatate.

In prima etapa a regimului, pot aparea simptome precum oboseala, ameteala, slabiciune, insomnia. Constipatia este de asemenea o problema pe care o intampina cei care tin dieta Atkins, din cauza ca sunt eliminate fibrele.

Etapele dietei Atkins

Dieta se desfasoara dupa o structura bine definita, in patru etape.

1.       Etapa 1: Inductia

Prima etapa se deruleaza cel putin doua saptamani, perioada in care se vor consuma maxim 20 de grame de carbohidrat/ zi. Poti slabi pana la 10 kilograme daca respecti principiile de baza : consumi trei mese pe zi, nu depasesti 20 de grame de carbohidrati zilnic, nu consumi alune, seminte, nuci, inlocuiesti zaharul cu indulcitori artificiali, bei minim 8 pahare de apa pe zi, nu consumi cafeina si eviti produsele de slabit.

 2.       Etapa 2: Pierderea in greutate

In etapa a doua a dietei vei putea slabi intre 1 si 2 kilograme pe saptamana. Cantitatea de carbohidrati creste acum cu cate 5 grame pe saptamana, pana ajunge la un nivel critic, intre 25 si 50 de grame de carbohidrati pe zi.

Acum se pot consuma cantitati importante de legume, dar si fructe de padure, nuci si seminte.

 

3.       Etapa 3: Pre-mentinerea

Ajungi in cea de-a treia etapa doar in momentul in care mai ai foarte putin de slabit pentru a ajunge la greutatea ideala. Acum vei slabi doar cateva sute de grame pe saptamana.

4.       Etapa 4: Mentinerea

Dupa ce ai ajuns la greutatea dorita, poti consuma pana la 90 de carbohidrati zilnic; ai grija sa te monitorizezi in permanenta si sa nu permiti sa te ingrasi mai mult de 1,5 kg pe saptamana. Daca se intampla acest lucru, trebuie sa reiei etapa a doua a regimului.

Foto : artur84

 

 

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (2 votes cast)
Dieta Atkins- una dintre cele mai populare diete din ultimele decenii, 5.0 out of 5 based on 2 ratings

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ