Cum iti gasesti primul loc de munca

Oricine se afla in situatia de a-si gasi primul job realizeaza ca trebuie sa infrunte o serie de obstacole care ii pot descuraja si determina sa isi piarda increderea in propriile forte.

Prima problema este CV-ul, care este prea subtire datorita lipsei de experienta. De multe ori, faptul ca detii un teanc de diplome obtinute in urma a o groaza de cursuri, nu ii poate convinge pe angajatori. Majoritatea cauta persoane cu experienta de cel putin un an. In acest caz, atunci, ce este de facut?

In primul rand, trebuie sa te cunosti pe tine insati. Nu vei putea niciodata sa il convingi pe angajator ca esti persoana de care are nevoie daca tu insati nu iti cunosti punctele forte, calitatile si cunostintele. Inainte de a aplica la diverse oferte, acorda-ti timp pentru a analiza ce fel de job iti doresti si in ce domeniu esti pregatita cel mai bine. De asemenea, atunci cand iti scrii CV-ul, noteaza cu atentie abilitatile pe care le detii, competentele tale unice, precum si defectele. Totul va fi verificat in timp de cel care te accepta in echipa. De mare ajutor in acest sens pot fi discutiile cu adultii, parintii sau profesorii, care te pot ghida in alegerea job-ului cel mai potrivit. De asemenea, daca cineva iti ofera o carte care te poate ajuta in alegerea carierei si iti poate oferi ponturi referitoare la primul interviu, nu ezita sa o rasfoiesti.

Dupa ce ai decis care este domeniul in care ai putea excela cu usurinta, este timpul sa te concentrezi asupra realizarii CV-ului si a scrisorii de intentie. Cauta cateva modele bune pe care sa te poti baza si cere ajutorul cunoscutilor care au trecut deja prin aceasta “proba”. Atat CV-ul, cat si scrisoarea ta de intentie trebuie sa fie unice, perfect adaptate tipului de job la care aplici. Nu depune acelasi CV, standard, pentru toate ofertele. Adapteaza-ti CV-ul, insista pe informatiile necesare pentru job-ul respectiv.

In sfarsit, poate unul dintre cei mai importanti pasi este cercetarea. Acorda-ti timpul necesar pentru a cerceta companiile care te intereseaza, posturile pe care ai dori sa le vizezi, precum si beneficiile pe care acestea ti le pot oferi. Nu grabi acest proces atat de important. Intereseaza-te, intreaba in stanga si-n dreapta, incearca sa afli cat mai multe detalii despre oamenii cu care ar trebui sa lucrezi in cazul in care ai obtine postul, precum si eventualul salariu. A fi bine informata inseamna a fi o persoana de succes!

Fotograf

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ