Cat de periculoase sunt alimentele fara grasimi

Pentru a functiona asa cum trebuie, organismul uman are nevoie de grasimi, insa, nutritionistii fac o diferenta clara intre “grasimile bune” si “grasimile rele”. Grasimile bune sau sanatoase sunt cele care provin din surse naturale si sunt cat mai putin procesate.

Foarte multi dintre cei care duc o lupta cu excesul de kilograme merg pe o pista gresita si aleg sa consume produse “fara grasimi”. Rezultatul? Mai multe kilograme, intrucat alimentele respective contin zahar si carbohidrati.

Comerciantii intind o capcana celor care isi doresc sa slabeasca, deoarece omit sa aminteasca faptul ca alimentele fara grasimi au, in realitate, o cantitate insemnata de zahar si carbohidrati.

“Doar pentru ca un aliment nu contine grasimi, nu inseamna ca el nu are un nivel ridicat de calorii. Iar aceste calorii se transforma in exact ceea incercam sa evitam, adica in grasime”, sustine dr. specialist Luigi Gratton (Universitatea Los Angeles).

In plus, nutritionistii arata ca 25-30% din caloriile consumate trebuie sa provina din grasimi, dar recomandarea este ca aceste grasimi sa fie monosaturate sau polisaturate.

Grasimile monosaturate se gasesc in uleiul de masline, avocado, seminte de susan, arahide si unt de arahide, nuci caju sau ulei de canola.

Grasimile polisaturate se procura din somon, macrou, hering, seminte de in, nuci sau tofu, alimente care contin acizi grasi omega 3 si 6.

De ce sunt periculoase alimentele fara grasimi

Cercetatorii au descoperit ca atunci cand consumi alimente fara grasimi poti pacali organismul sa se ingrase, in loc ca acesta sa arda caloriile acumulate. Explicatia sta in faptul ca substituentii alimentelor preferate au rolul de imita gustul grasimii in alimente care sunt bogate in grasimi si de a-i semnala organismului faptul ca va primi calorii.

Intrucat nu se intampla deloc acest lucru, sistemul digestiv devine ineficient, iar mecanismul de control al alimentelor ingerate nu va mai functiona corect. Fiind pacalit, organismul va produce dereglari la nivelul sistemului digestiv si, in loc sa slabesti, te vei ingrasa.

Solutia? Consuma alimente din toate grupele, dar in cantitati mici, astfel  incat sa pastrezi un echilibru nutritional.

Foto: tiverylucky

 

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (3 votes cast)
Cat de periculoase sunt alimentele fara grasimi, 5.0 out of 5 based on 3 ratings

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ